top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשרון רקנט גרייגר

מנהיג מוצלח שלי

אחד הדברים החשובים ביותר שילדים יכולים ללמוד הוא נושא המנהיגות, איך להפוך למנהיגים מוצלחים.

יותר מידי אנשים פשוט הולכים אחרי כולם ולא מפתחים את האמונות והדעות שלהם. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בגיל הילדות והולך ומתגבר בגיל ההתבגרות.

מנהיגים מוצלחים בחברה אלה הילדים שיהפכו למנהיגים בבגרותם ויעזרו לחברה לבצע החלטות המבוססות על הערכים שלהם.

לימוד ערכי המנהיגות הינו תהליך הנמשך לאורך שנות התבגרות הילד עד להיותו מבוגר מנהיג. מנהיגות זו לא מטרה זו דרך ולכן חשוב שיהיו לילדים התנסויות חיוביות שיסייעו להם לצמוח.

אני מאמינה שמנהיגות טובה יכולה לשנות את העולם!

לאלו מיומנויות של מנהיגות ילדים זקוקים בכיתה?

· אומץ- אנחנו רוצים שהילדים יהיו נחמדים, יחד עם זאת, יגלו אומץ גם כשאף אחד לא מסתכל כמו לסייע לילד בכיתה המתקשה בלימודים או לעזור לילדה שספריה נפלו על רצפת הכיתה גם אם אף אחד לא יעזור לה. אומץ זה אומר גם לעמוד מאחורי הדעות שהם מאמינים בהם.

· ניהול משא ומתן- ילדים היודעים לנסח וויכוח משכנע, מדוע הם רוצים דבר מסוים או להשתתף בפעילות מסוימת מעידים על יכולות בניהול משא ומתן הדרושות למנהיגים בחברה בה אנו חיים כיום.

· תקשורת- מנהיגים יודעים לומר מה הן המטרות והיעדים שהציבו לעצמם ומה החזון לגבי המשימה או הפרויקט שהם מובילים. בנוסף מנהיגות כוללת דיבור בפני קהל ונקיטת פעולה כלשהי. ניתן לעשות זאת על ידי הצעת פרויקטים שונים או זיהוי של בעיות שיכולות להיות חשובות לילדים בכיתה ולסייע להם לחשוב על הצעות לנקיטת פעולות ופתרונות אפשריים.

· שיתוף פעולה- ילדים שיודעים לעבוד עם שאר חברי הקבוצה במצבים שונים כמו בעבודה כיתתית בקבוצות, פרויקטים כיתתיים או בפעילויות ספורטיביות. ללמד ילד לעבוד עם אחרים יגביר את היכולות שלו להנהיג.

· נקיטת אסטרטגיה לפתרון לבעיות או מצבים- ילדים המסוגלים לפרק משימות לדרכים בהן ניתן לעבוד בצורה אפקטיבית כדי לסיים את המשימה.

· סדר וארגון- ישנה חשיבות רבה לארגון וסדר בקרב מנהיגים. ילדים שהם מנהיגים יודעים לתעדף משימות ולארגן את הזמן שלהם על ידי שימוש ביומן למשל.

· הקשבה- ילדים היודעים להקשיב באופן פעיל לאדם העומד מולם יידעו להתמודד עם משימות לימודיות וחברתיות יותר בקלות ויהוו מנהיגות טובה לעצמם ולסביבה בה הם חיים.


מנהיגות זו דרך חיים הניתנת ללימוד והדרכה כבר בגיל צעיר על מנת שהילדים של היום יהיו המנהיגים של מחר!




מקורות:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page